Ποια είναι τα κυριότερα πλεονεκτήματα από τη χρήση εφαρμοσμένης τεχνολογίας στην εκπαίδευση; Η ενεργός συμμετοχή θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος, αποτελεσματικότητα (που περιλαμβάνει εξατομίκευση της διδασκαλίας) θα μπορούσε να πει κάποιος άλλος, και ως εκ τούτου δραστηριοποίηση, από κάθε άποψη· για να αποδώσουμε την ουσία των πλεονεκτημάτων με μία λέξη, ο όρος απλοποίηση είναι ο πιο περιεκτικός. Αυτή η απλοποίηση αποτελεί την γεννήτρια για όλα τα χαρακτηριστικά που μόλις αναφέρθηκαν. Αυτό είναι μια από τις θεμελιώδεις αρχές του frugal innovation· μια ακόμη βασική αρχή είναι ότι απαιτείται δεξιότητα αλχημιστή, πράγμα που συνεπάγεται τη δημιουργία ενός θαύματος από (σχεδόν) ανύπαρκτους πόρους· η τρίτη θεμέλιος λίθος είναι η επιμονή για την επίτευξη προόδου κάνοντας περισσότερα αντίθετα προς τις περιοριστικές συνθήκες. Αυτά τα θεμελιακά χαρακτηριστικά του frugal innovation βρίσκονται σε πλήρη συμφωνία με το εργασιακό περιβάλλον μικρών εταιρειών, πράγμα που ενσαρκώνεται στο απόφθεγμα του Richard Bransons ,”Small business are nimble and bold and can often teach much larger companies a thing or two about innovations that can change entire industries.”
Παρακολουθήστε το πολύ ενδιαφέρον TedTalk του Navi Radjou για το frugal innovation στις αναπτυσσόμενες χώρες, καθώς και στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική. Στο επόμενο άρθρο θα επιχειρήσω να περιγράψω λεπτομερέστερα τι συνεπάγεται η βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω αξιοποίησης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας (ICT).
Συντάκτης του άρθρου
LarsGöran Boström©